Felanmälan

För att anmäla ett fel i din lägenhet eller i fastigheten kontaktar du vår Felanmälan, tel 0922-685 06 vardagar mellan kl. 08.00-10.00.
Akuta felanmälningar och anmälan om störningar utanför kontorstid, ring 0922-33062 för information.

Om husdjur finns i lägenheten skall detta uppges i felanmälan samt om huvudnyckel får användas.

Något hyresgästen ska vara medveten om är att hon/han är skyldig att meddela om fel som uppstår i lägenheten, t.ex läckande kranar och element etc. Fel av enklare art som anmäls under icke Felanmälans öppet tider åtgärdas närmast följande vecka.
Uppstår felet under kvällar, nätter eller helger och inte är brådskande ser vi helst att du avvaktar och meddelar oss under felanmälans kontorstid ( vardagar mellan 8-10 ) innan du ringer.

Några tips om vad du själv kan kontrollera innan du kontaktar oss:

Strömlöst ?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet.

Kyl eller frys ur funktion ?
Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss.  Det gör  det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen.

Trasiga glödlampor ?
Lysrör, glimtändare och glödlampor ( även i kyl, frys och köksfläkten ) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp ?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är oftast lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

Så här enkelt gör du en felanmälan via internet:
1. Fyll i de obligatoriska uppgifterna
2. OBS ! Skriv in vilket lägenhetsnummer du har om du bor i en trappuppgång.
3. Skicka in felanmälan till oss!




Namn*  
Adress*  
Lägenhet*  
Telefon 1 (bostaden)*  
Telefon 2 (arbete/mobil)
E-post
Ärende*  
Använd huvudnyckel om jag inte är hemma*
Jag har husdjur (hund eller katt)
 


Stiftelsen Haparandabostäder | Torget 9 | 953 85 Haparanda | Telefon 0922 - 260 00 | Fax 0922 - 269 50