Felanmälan

För att anmäla ett fel i din lägenhet eller i fastigheten:  

Felanmälan  - Logga in på Mina sidor med mobilt-bank och skapa ett ärende där. Från Mina sidor kan du enkelt följa upp ditt ärende och se vad den har för status.

Något hyresgästen ska vara medveten om är att hon/han är skyldig att meddela om fel som uppstår i lägenheten, t.ex läckande kranar och element etc. Fel av enklare art som anmäls efter stängningstid åtgärdas närmast följande vecka.

Uppstår felet under kvällar, nätter eller helger och inte är brådskande ser vi helst att du avvaktar och meddelar oss under felanmälans kontorstid (vardagar mellan 8-10) innan du ringer.

Om du inte kan felanmäla via Mina sidor, kan du ringa till Felanmälan, tel 0922-685 06 vardagar mellan kl. 08.00-10.00.

Akuta felanmälningar och anmälan om störningar utanför kontorstid:
Ring 0922-33062 (kopplas direkt till SOS Alarm)

Tips vad du själv kan kontrollera:

Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet.

Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss.  Det gör  det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen.

Lysrör, glimtändare och glödlampor ( även i kyl, frys och köksfläkten ) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är oftast lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.